Vicenç Ferré/ Mas Vicenç DO Tarragona
Re-evolucionar la tradició és molt més que un lema, és un punt d’inflexió en un camí treballadament ascendent. Pocs endevinarien que al darrere hi ha el jove i experimentat enòleg Vicenç Ferré, que té molt clar el que els experts en diuen tipicitat. Molt probablement la seva formació al Priorat i a França hi tenen molt a veure. Els vins de Mas Vicenç s’han sotmès recentment a un canvi d’imatge. Ara és atrevida i amb molta més personalitat. Reivindiquen el lleguatge planer perquè tothom pugui descobrir sense vergonyes què amaga l’ampolla a més d’un bon vi, i singulartizen també els seus orígens. Són de la DO Tarragona, però a l’etiqueta hi diu clar que se situen al Nord de l’Alt Camp.
Els Carpis, a 450 metres d’alçada, és el punt més alt on hi té plantada vinya. Des d’allà dalt, el Camp de Tarragona es veu amb una altra perspectiva. Hi bufa el vent, hi ha rauxa i esperit. És la finca on neix el seu vi de terroir, el Rombes d’Arlequí. Vicenç Ferré té un o mil maridatges per a cadascun dels seus vins, és un gran sibarita i li agrada menjar bé. Però en revela un que no és gastronòmic:
vi
“Nit de Lluna. És el més emotiu del celler, per seduir i enamorar. Per tastar sense pressa a partir del capvespre i gaudir d’instants que marquen la vida”.
moments
“Per gaudir-ne en moments romàntics en parella o per estones de conversa tranquil·la amb els amics”.
persones
“En parella o amb amics. Un vi de criança complex, intens, i de gran estructura, que acompanya les vivències profundes i emotives”.
—
Punt Km 1,2, carretera TP2311 Pla de Santa Maria – Cabra del Camp 43811 Cabra del Camp 977 63 00 24 – masvicens@masvicens.com
Vaig conèixer fa poc els seus vins, i reconec que em van cridar l’atenció per l’originalitat de les etiquetes i els noms. Un cop oberta l’ampolla però, la sorpresa va ser enorme! Un exemple claríssim que no cal anar gaire lluny de casa per gaudir d’un boníssim vi.
cert laia, gràcies per participar al bloc, el primer missatge em fa feliç també. petons