Montse Padró/ Cal Garriga

Ningú hauria dit fa uns anys que el temps de figues i la verema de les varietats més primerenques, com el moscatell, s’encavalcarien en ple mes d’agost. A Bràfim, la Montse i l’Abel en donen fe. Regenten Cal Garriga, l’agrobotiga que comercialitza els productes de Vins Padró, privilegiant sempre els aliments de proximitat. En són un exemple les figues que cullen del seu tros, després que l’Abel n’hagi plantat de diferents varietats. Una de les figueres simbolitza l’inici del projecte i de moment creix a base de bé. El fruit el tenen a la venda a la botiga, un antic molí d’oli de 1819 que, a poc a poc, van condicionant amb peces de museu i estris del vi.

La Montse promociona l’àmplia gamma de vins Padró de les DO Tarragona i DO Catalunya, però exhibeix amb orgull que han elaborat per primera vegada oli, que tenen un vermut -encara sense nom però que ja envelleix de meravella a la bóta-, i que ofereixen productes de qualitat com el cava Blanche. El projecte és jove, però Vins Padró fa més de 25 anys que aposta per la venda directa. La Montse gestionava abans el màrqueting i la comunicació al celler, on l’activitat del dia a dia feia impossible atendre el volum de visites que els demanaven i per això van apostar per concentrar a Cal Garriga l’aposta enogastronòmica i enoturística. “El ritme de visitants és cada vegada major i la venda directa és molt important per a nosaltres”, comenta la Montse. I amb aquesta vocació de sentir-se molt a prop del client, han plantejat les primeres activitats enoturístiques: “Proposeu-nos què voleu fer i nosaltres mirarem de respondre a les vostres expectatives”, diu una de les propostes. La segona han estat concerts als jardins amb tast de vi i aperitius, tot per 5 euros. Han fet ple i ja rumien si el proper estiu hauran de fer un cicle més llarg.

El que sembla és que venen carregats d’idees que encaixen amb la seva estima per la terra i els productes que els en dóna. En són un exemple les 350 ampolles de vi natural Sant Roc, a base de macabeu i xarel·lo, que els dóna singularitat i els reafirma en la frase de l’etiqueta: “La terra és vida. Respectem-la”. Aquesta mirada endins no està renyida amb l’aposta per la internacionalització, cada vegada amb més convicció, i amb sorprenents mercats com el del Japó, que representa per a  Vins Padró un 20% de les vendes. Cal Garriga s’està fent un lloc i el trobarà segur perquè la Montse sap crear empatia i sinèrgies i considera una oportunitat que l’entorn s’estigui movent en la mateixa direcció, com és el cas de la Vinícola de Nulles. Per al maridatge, un clàssic dels que sempre s’ha de tenir al celler. I amb un plat de figues a la vora?

vi

“Un Ipsis jove 2011 (ull de llebre i merlot) a temperatura. Si cal se l’ha de posar un quart d’hora o 20 minuts a la nevera, perquè s’ha de beure en el punt just de frescor, més si és estiu. Aquest està recomanat entre 14 i 18 graus”.

moments

“Al terrat de casa, perquè s’hi està fresc. Tens a la vista el paisatge de muntanya i t’imagines al fons el mar”.

persones

“Acompanyada sempre. El que és bo, s’ha de compartir, s’ha de donar a conèixer i s’ha de fer circular”.

Cal Garriga Carrer d’Avall, 15 43812 Bràfim, Tarragona

T +34 977 620 858
info@calgarriga.com

2 comments
  1. Has anat a veure els Ipsis??? Jo vull anar!!! Petonetsssss

  2. Sí Eva però només Cal Garriga on comercialitzen. Val molt la pena, hi tornem quan estiguis de nou per aquí! Q tal a Filipines? El viatge en Can xulo? Aneu a la q és una de les 7 meravelles del món? Petons

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: