Vinoteca de Reserva/ Les Borges del Camp

No passa sovint que en una inauguració es destapin més d’un miler d’ampolles de vi i cava. Tanmateix, la magnitud pot espantar per allò que al pot petit hi ha la bona confitura. La situació econòmica ens ha portat a valorar, per necessitat més que per convicció, els productes i els projectes de dimensions reduïdes, però no s’ha de ser excloent en cap cas i  l’autenticitat també es pot trobar en els grans. Vinoteca de Reserva va obrir a mitjan agost a les Borges del Camp però fins aquest octubre no s’ha fet la inauguració oficial. Un total de 800 metres quadrats d’exposició de vins d’arreu del món omplen la vinoteca. Hi tenen un pes destacadíssim els catalans, que representen el  60% del total. L’espai no vol ser tan sols un punt de “transacció i venda” sense incentius, sinó també esdevenir un punt de referència des d’on promoure la cultura del vi i incrementar-ne el consum, donat que les estadístiques ens segueixen indicant que va a la baixa.

El grup que ha impulsat el projecte no és nou en el sector. L’avalen anys d’expertesa. Va ser el 1999 quan un grup de cellerers es van unir per produir vins i exportar-los als mercats europeu, asiàtic i americà. Actualment Reserva de la Terra controla la producció de 2.000 hectàrees de vinya, 3 cellers propis i 3 participats, situats a la DOC Rioja, DO Ribera del Duero, DO Rueda, DOQ Priorat, DO Terra Alta i DO Tarragona. Una àmplia representació territorial amb xifres que d’entrada espanten. Però aquesta dimensió extraordinària gairebé s’oblida mantenint una conversa amb l’equip humà que treballa per fer transparent un projecte que vol sumar amb els petits productors del territori. “Van ser ells qui ens van recomanar les referències per la botiga -explica la responsable de màrqueting, i després el nostre equip d’enòlogues va decidir quins estarien a les prestatgeries i quins no”.

En palets de fusta i prestatges, combinant rusticitat i modernitat, els vins es presenten directament al client. Estan ordenats per zones geogràfiques i actuen de reclam els preus del producte propi, a qui la literatura acompanya amb suggerents frases de Pablo Neruda, o les etiquetes en què sorprèn la traça pictòrica de Joan Miró. Una zona de tast, un espai infantil o una sala d’estar amb lectures de vi aconsegueixen fer més confortable i càlid l’espai industrial, on les ampolles s’han col·locat intencionadament a l’alçada visual del visitant.

La vinoteca és oberta a qualsevol proposta enoturística, des d’assessorament per a particulars i empreses a l’hora de triar vins a la realització d’activitats que en fomentin la cultura. El proper acte previst serà la presentació del vi novell del grup i la posada en marxa de l’espai de cuina per preparar in situ maridatges amb reconeguts xefs.

Veuen en el públic estranger una oportunitat única per mostrar-los en un mateix espai tot el potencial vitivinícola català i per això la primera campanya de màrqueting va tenir en compte els turistes aprofitant els seus últims dies d’agost a la Costa Daurada. No obstant, hi ha la intenció de combinar la venda a la vinoteca amb la visita al celler i les vinyes. Es tracta d’educar, d’informar i de fer viatjar el visitant per les regions de vi catalanes, però també de l’Estat espanyol i dels països productors del nou i el vell món com Sud-àfrica, Califòrnia, Nova Zelanda, Austràlia, Alemanya o França, per citar-ne alguns. La seva presència és testimonial encara però s’anirà ampliant. El mateix passarà amb el contacte directe amb grups culturals i socials arrelats al territori, als quals s’oferirà la possibilitat d’endinsar-se en el món del vi. Pensen en els castellers o en les escoles. Oberts de dilluns a divendres matí i tarda i dissabtes al matí saben que també s’hauran d’acostumar a les noves demandes. I és que l’enoturista també fa visites els diumenges. El fet de reunir a les Borges del Camp botiga i celler és un avantatge per afavorir l’enoturisme. De fet, dels 16 milions d’ampolles que controla el grup, una part important s’embotella en aquesta planta de Tarragona (9 milions) i la capacitat de les instal·lacions permet guardar més de 50.000 bótes i una producció anual de 60 milions d’ampolles.

Novament són xifres impressionants que amb la conversa es relativitzen, perquè també s’hi posa ànima i coneixement. Per al maridatge, l’equip comercial i de màrqueting de Vinoteca de Reserva, liderat per Cristina Vàzquez, expressa gustos diferents però coincideixen en l’elecció d’un cava Gramona per celebrar la inauguració de l’espai. Fa festa, diuen, i és a més a més el que van degustar els assistents de la inauguració:

Vi · Moments · Persones

Cristina: “Un vi del Priorat per una nit d’hivern acompanyant un sopar romàntic amb parella. Els Priorat m’aporten calidesa, intensitat, molts matisos i molta història”.

Belén: “Un Rioja jove, molt afruitat, amb notes de fruites vermelles. El prendria a dalt de la muntanya, al Circ dels Colomèrs, a la Vall d’Arán”.

Rubén: “Un Enate de la DO Somontano. El tastaria en un lloc sofisticat, a Osca, amb amics. Entre tota la rauxa de la festa, buscaríem una estona de tranquil·litat davant d’una copa de vi, per després continuar la festa”.

Vinoteca de Reserva

Polígon industrial Borges I, C/Noves Tecnologies Parc, 1

43350 Les Borges del Camp – Espanya

www.vinotecadereserva.com / @vinotecadereserv

3 comments
    • hola pilar, gràcies per escriure al meu bloc, però jo no tinc res a veure amb l’empresa. només vaig escriure, com vaig dels elaboradors o projectes que visito, una entrada. hauries d’anar a la seva web i buscar el contacte per fer-los arribar el mail. salutacions i un plaer q hagis passat per aquí https://www.vinotecadereserva.com/es/

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: